År 2006!

År 2006 började med skolan direkt, började redan den 2:e med keramikkurs, vilket var kul! 6 killar och tjejer var trötta på att bo på internatet så vi började söka efter lägenhet och efter 1 vecka stod vi där med tre lägenheter. Detta innebar att vi fick dela på oss, men det gick bra det med :D Så den 1 februari flyttade jag, N,S och J till en 3:a i strömsnäsbruk! superfin och jättefin utsickt. Nu så här i efterhand kan vi väll inte fatta varför vi valde strömsnäsbruk, men med, bara några månader kvar :) efter några månader blev vi bara 3 då J bestämde sig för att flytta till Markaryd.

Det känns som att det var en evighet sedan som det var våren 2006,Jag kommer ihåg
lägerskolan för 5:e klassarna, ush vad kallt och blåsigt det var..
Karins brutna ben och hur kämpigt hon hade det
Alla roliga och galna lördagkvällar på ekebo, både när det gäller jobb och fest ;)
Festerna i lägenheten!
Fick uppleva att kärlek som man verkligen tror ska hålla inte alltid håller! En nära vän försvann längre bort från mig..
Vår rektors bortgång, det är alltid de bästa som ska drabbas
Men framförallt kommer jag ihåg alla tisdagskvällarna med vännerna på ekebo och alla fredags och lördagskvällar som vi var ute och dansade.. saknar dansen och gänget!
Vårterminen avslutades med skolfesten! festade och hade kul med klasskamraterna!

Jag började sommarlovet, nyfiken på vad sommaren hade att erbjuda, brukar alltid hända något skoj, men hade inte mycket förväntningar.
Jobb på MG, var kul och dagarna gick fort, men glömmer inte dagarna som var varmast, var som en bastu där inne! Jobbade på vardagarna och njöt på helgerna! Umgås mycket med systrarna då alla bodde hemma! Hade kul och mysigt!
Kommer ihåg festerna! lärde känna I och killarna bättre, fester, lata dagar på stranden, en rolig midsommar hos A med vännerna, och sist men inte minst ekebofestivalen, där jag jobbade halva kvällarna och sedan gick in och festade!
Kvällarna på Råbocka och Danskesjön var hur mysiga som helst! Varma sommarkvällar, bra musik, dans, vännerna och familjen nära en. Då njöt jag!!
Det var fredagen den 28 som han dök upp, visserligen hade jag träffat honom en gång innan, men inte tänkt så mkt på det,, Var på förfest hos F och sedan bar det av till Helsingborgsfestivalen! en rolig kväll! Micke *råkade* lämna oss själva ett tag så vi fick chansen att prata lite iallafall :) på Natten  fick vi för oss att vi skulle bada! kallt men skönt! umgicks alla hela helgen! Det var detta jag menade med att se vad sommaren har att erbjuda.. man lär alltid känna nytt folk på sommaren :D Veckan gick med pirr i magen och en viss tjej hade väldigt svårt för att koncentrera sig på jobbet :)
Fredagen kom. Samlades hos F igen och tittade på film dock tittade jag och M inte så mkt..det har vi båda erkänt sen :) hade annat att titta på! På lördagen var hela gänget ute och åt och sedan spelades det minigolf. Kvällen avslutades på Prima där det var väldigt lite folk, men vad gör det när sällskapet är bra :) Denna helgen kommer jag ihåg som det var igår! på Tisdagen träffades vi för första gången helt själva, Vi badade i solnedgången! *mys* sedan flöt veckorna på det har nu gått 5 månader och vi är fortfarande lika kära :)
Har en gång lovat mig själv att jag inte skulle bli som alla nykära och strunta i mina kompisar, men nu så här med facit i hand kan jag säga att det inte varit det enklaste :( Förlåt! ska bättra mig 2007!
Började i mitten av Augusti mitt sista år på folkhögskolan, ny lokal men samma gamla lärare och klasskamrater!  kul att se er igen! sen vet jag inte riktigt vart hösten har tagit vägen. Otroligt snabbt har den gått iallafall! 
Kommer ihåg den 5 mils långa vandringen, stora blåser på tårna och såå trött i benen. Jag gör ALDRIG om det!
Det blev en tur till stockholm med familjen. Tittade på mamma mia, mös och shoppade..Mysig helg!
Festerna har det blivit lugnare med, men Halloweenfesten hos M & M är nog ngt dom andra kommer minnas iallafall!
Jag kommer ihåg blåtiran jag fick på idrotten och bröllopet som jag skulle på några dagar efter! 
Alla mysiga kvällar när vi och vännerna suttit hos F och lyssnat på julmusik druckit glögg och ätit pepparkakor!
Syster  min föll pladask för M´s bästa kompis vilket jag är glad för :) mår bra när dom i min omgivning mår bra!
Men hösten har mest varit en massa mys och en massa pirr i magen!!
Till sist kom julen! Har inte haft ngn julstäming alls, men det har varit mysigt ändå. Många spelkvällar med nära och kära, mycket julfirande och året avslutades med en mysig kväll här hemma med de som jag tycker allra mest om!! 
Nu när jag ser tillbaka på året tycker jag det har varit bra! Jag har lärt känna vissa bättre, vilka jag senare tappat kontakten med på sistonne, (vilket absolut är mitt eget fel), de som jag känt länge har jag umgåtts mer än vad jag brukar med vilket jag är glad över och jag är otroligt glad över att jag har lärt känna 2 helt otroligt underbara personer! 
 Nu ser jag med spänning fram emot 2007 och vad detta året har att erbjuda!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback