Ekebofestivalen 08

Då var även denna ekebofestival över, tyckte nyss den var. Detta året har gått otroligt fort! I fredags bangade killarna så jag åkte till Cilla själv där det var förfest och massa folk. Sedan blev det bil till Ekebo. Jag hade kul där inne och höjdpunkten för kvällen var som vanligt Sista låtarna med Perilkes och Arvingarna. Älsklingen kom och hämtade mig.

Jag tänkte sova hela lördagen så att jag var pigg på kvällen igen, men vaknade tidigt och åkte till Jonstorps marknad med K och F. Hem, sov en timme och sen blev det bråttom. Vi fixade till oss snabbt, åt och hann även med att få ett samtal från svärmor att Pim, deras hund inte hade orkat mer :( , men då han inte varit så pigg på sistonne kom detta inte som en chock.

När vi väl var klara satte vi oss på cyklarna, inom coop och sen trampades det iväg till Höja. På vägen dit mötte vi en hel del utklädda på cykel. Det hade ju varit brännbollsturnering i Höja. Väl framme hos C sattes tältet upp och sen började förfesten. Trevlig kväll med härligt folk. Vid ca 22.45 var det på cykeln igen för att cykla till Ekebo. Då vi var för många fick M sjutsa mig.. ja herregud. Rakt gick det inte! Efter några vätskestopp m.m på vägen kom vi äntligen fram! Där var mer folk än i fredags och det var lätt att tappa bort varandra och sen inte hitta varandra igen, men kul hade jag även denna kväll!

Sen cyklade vi till Höja igen och denna gången fick jag ha min egen cykel så det gick lite fortare! Vi gick och la oss i tältet ca halv 5 för att sedan vakna kl halv 9 då vi tyckte att det var lika bra att packa ihop och cykla hem.  Sen sov vi hela gårdagen! Mycket cyklande har det  blivit, men vad skönt det har varit.. Varför gör man inte det oftare?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback