Den 23 december

Idag är det lille julafton och jag sitter här och väntar till klockan blir 08.45 då jag ska köra till jobbet. Sista rycket idag! Sen är man ledig i två veckor *skönt*. Ska jobba till 16.00 idag men  jag tror att jag kommer kunna gå tidigare. VI har max 5 barn och 2 av dem ska bara vara där på förmiddagen.

Förra veckan var bra. Lars kom till gården med julklapp m.m.. Bättre chef får man leta efter, och oj med beröm man får, det är man inte van vid från chefer direkt. Vår kontaktpolitiker kom även upp en runda med varsin chokladkartong tll mig och Jessica. Även fått choklad, blommor m.m av några av barnen och deras föräldrar. Sådant värmer verkligen!

Mkt besökare på gården nu. Igår var där 21 st, det är nog rekord, men vad kul det är! Goa ungdomar är det med!

I helgen hade vi fullt upp med att städa m.m då Mattes och mina föräldrar, farmor och farfar, Mattes mormor och Tobbe var här på kvällen. Vi beställde smörgåstårta, den var jättegod! Till efterrätt blev det kolapaj som jag gjort. Jag tyckte själv att den var lite för mäktig men de andra tyckte den var god.

I söndags sov vi länge, sen röjde vi undan här hemma och körde till coop och köpte en julgran. Det blev en rätt så fin gran. Svårt när man inte har så stor lägenhet. Sen klädde vi den och hade den vanliga diskussionen om vilket glitter vi skulle ha. BLev som Matte ville men den blev rätt fin iallafall. Kanske lägger upp en bild på den sen.

Sen körde vi till vejby med lite smörgåstårta, orkade inte äta upp allt själv. Där blev det även pinigsspelande med barnen.

PÅ kvällen blev det den traditionella filmkvällen med Amelie :D

Ikväll efter jobb ska vi till Gunnels lilla stuga utan el och äta scones,julgodis och dricka varm choklad. *mys*


GOD JUL PÅ ER ALLA!! Njut nu av julen med era nära och kära!

Kommentarer
Postat av: Lina

GOD JUL pa dig med. halsa alla gulliga hemma! PUSS


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback